دوچرخه:نکات مهم برای تمیز کردن تایرها

نگهداری دوچرخه

دوچرخه
نگهداری و تمیز کردن لاستیک دوچرخه

اهمیت تایرهای سالم برای دوچرخه

تایرها یکی از اجزای حیاتی هستند. یک دوچرخه سالم باید دارای دو تایر سالم و تمیز باشد تا تجربه بهتری را فراهم کند. ویژگی‌های تایرها شامل اندازه و عرض آن‌ها می‌باشد.

دوچرخه

روش‌های تمیز کردن تایرها

حفظ تمیزی تایرها کاری ساده‌تر است و محصولات مراقبتی زیادی برای حفظ سلامت و زیبایی تایرهای دوچرخه در دسترس هستند. یکی از روش‌های راحت برای تمیز کردن تایرها، استفاده از اسفنج و مایع شوینده است.

استفاده از اسفنج و مایع شوینده

بهتر است از یک اسفنج سفت استفاده کنید تا بتوانید آلودگی‌ها را از سطح تایر دوچرخه بهتر بردارید. برای تمیز کردن عاج‌های تایر، می‌توانید از یک فرچه یا مسواک کهنه استفاده کنید. ابتدا تایر را با آب خیس کنید و سپس اسفنج را با مایع شوینده مرطوب کنید. از اسفنج مرطوب برای شستشوی تایر استفاده کنید و حتی می‌توانید از گازوئیل برای شستشوی عمقی استفاده کنید تا تمام درزها و نقاط عاج تمیز شوند.

دوچرخه

رفع زنگ زدگی در چرخ

اگر لاستیک زنگ زده است، بهتر است کمی سرکه را بر روی قسمت زنگ زده ریخته و کمی زمان دهید تا سرکه زنگ را حل کند، سپس آن را پاک کنید. به جای استفاده از سرکه می‌توانید یک دستمال را در سرکه آغشته کرده و بر روی محل زنگ زده قرار دهید و مدتی صبر کنید و سپس آن را به دقت آبکشی کنید. ماندن سرکه بر روی تایر باعث آسیب می‌شود. برای افزایش درخشش لاستیک‌های دوچرخه، محلولی از آب و گلیسیرین عالی است. نیمی از مقدار یک ظرف آب و نیمی دیگر گلیسیرین را با هم مخلوط کنید و با یک دستمال آن را به لطافت روی تایرها بکشید. این محلول باعث درخشش بیشتر تایرها می‌شود.

نکات پایانی

برای داشتن دوچرخه‌ای تمیز و سالم، حواستان به لکه‌های چسبیده به گل‌گیر باشد. گل و لای زیادی به قسمت داخلی گل‌گیر  می‌چسبند. با خیس کردن آن‌ها با آب و استفاده از فرچه یا مسواک کهنه آغشته به مایع شوینده، می‌توانید تمیزی گل‌گیر را تا حد زیادی تضمین کنید. پس از شستشوی دوچرخه و تایرهای آن، حتماً همه‌ی اجزای آن را به خوبی خشک کنید. حضور آب در درزها باعث زنگ زدگی و کاهش عمر آن می‌شود. همچنین پس از اتمام شستشوی دوچرخه و تایرهای آن، روغنکاری را نادیده نگیرید. استفاده از مواد شوینده باعث از بین رفتن روغن در تمام قسمت‌های دوچرخه می‌شود.

 

0 0 رای ها
امتیاز دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x