انتخاب بهترین دوچرخه

انتخاب بهترین دوچرخه

دوچرخه: ورزشی سالم و دوستدار محیط زیست

بدون شک، دوچرخه‌سواری یک ورزش بسیار سالم، کم خطر، و آسان است. این ورزش تمام اعضای بدن را از قلب تا عضلات و ماهیچه‌ها درگیر می‌کند و همچنین به عنوان یک وسیله نقلیه‌ی بی‌آلودگی به محیط زیست کمک می‌کند. حالا باید به این توجه کنیم که برای بهره‌برداری بهتر از این ویژگی‌ها، باید دوچرخه مناسبی را برای خود انتخاب کنیم. این به این دلیل است که هدف هر دوچرخه‌سوار و دوچرخه‌هایی که برای کمک به دستیابی به این اهداف طراحی شده‌اند، متفاوت است.

انتخاب بهترین دوچرخه
نکات خرید دوچرخه

انتخاب دوچرخه برای استفاده روزمره

اگر دوچرخه سوار تنها قصد دوچرخه سواری روزمره و تردد در شهر را دارد دو نوع دوچرخه مناسب ترین گزینه برای اوست:

دوچرخه های شهری و هیبریدی

دوچرخه های شهری برای کسانی است که راحت ترین پوزیشن برای دوچرخه را خواستارند. دنده ای بودن یا نبودن این نوع دوچرخه ها زیاد برای دوچرخه سوار نکته ی قابل توجهی نمی باشد مگر مسیر دوچرخه سواری روزمره او پرفراز و نشیب باشد که در آن صورت سیستم دنده به کمک دوچرخه سوار آمده و او را از شر پدال زدن های خسته کننده برای مدتی راحت می کند. اینگونه دوچرخه ها معمولا سبدی در جلوی قسمت فرمان نصب شده که برای قرار دادن خرید ها و لوازم مورد نیاز بهترین گزینه است.

انتخاب بهترین دوچرخه

دوچرخه هیبریدی: چند منظوره

دوچرخه هیبریدی همان دوچرخه شهری است که می تواند برای کوهستان و یا جاده نیز به کار رود. در واقع دوچرخه هیبریدی ترکیبی از دوچرخه شهری، دوچرخه جاده و دوچرخه کوهستانی است.

توجه شده است که دوچرخه هیبریدی با مسیر مورد استفاده، به هر یک از دوچرخه‌های گفته شده گرایش می‌یابد.

اگر دوچرخه‌های هیبریدی برای استفاده در مسابقات کورسی به کار بروند، سرعت در آنها اولویت اصلی است، در حالی که در دوچرخه‌های هیبریدی با تمرکز بر دوچرخه‌های کوهستانی، راحتی مهمترین اهمیت را دارد.

انتخاب بهترین دوچرخهدوچرخه هیبریدی

دوچرخه های کوهستانی: برای طبیعت دوستان

از نمونه های دیگر دوچرخه می باشد که برای جاده های پرفراز و نشیب طراحی شدهاست.این ها برای دوچرخه سواری در شهر چندان مناسب نمی باشند. این دوچرخه ها همان وسیله ای هستند که لذت گردش در طبیعت و جنگل را برای شما به ارمغان می آورند.

انتخاب بهترین دوچرخه

دوچرخه های کورسی: سرعت و شتاب

دوچرخه‌های کورسی دوچرخه‌هایی هستند که بدون دنده و کمک فنر، با بدنه‌ای سبک، سرعت و شتاب دوچرخه را افزایش می‌دهند. ویژگی دیگر آنها تایرهای نازکتر هست که دوچرخه‌سواری در جاده بلند را دشوار می‌کند.

انتخاب بهترین دوچرخه

 

0 0 رای ها
امتیاز دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x