شیوه ی صحیح گرم کردن در دوچرخه سواری

تصویر مرتبط با دوچرخه سواری

شیوه صحیح گرم کردن قبل از دوچرخه‌سواری

گرم کردن قبل از دوچرخه‌سواری بستگی به عوامل مختلفی دارد، از جمله سن، میزان فعالیت، و محیطی که در آن دوچرخه‌سواری می‌کنید. اما بر اساس نظر اکثر پزشکان، حداقل 15 تا 20 دقیقه گرم کردن قبل از دوچرخه‌سواری ضروری است.

گرم کردن قبل از دوچرخه‌سواری

برای گرم کردن قبل از دوچرخه‌سواری، نیازی به حرکات خاصی ندارید. کافی است به آرامی پدال زده و بعدازآن سرعت را به تدریج افزایش دهید. اما به یاد داشته باشید که حداقل 15 تا 20 دقیقه برای انجام این حرکت‌ها را اختصاص دهید.

حرکات قبل از دوچرخه‌سواری که ممنوع است

انجام حرکات کششی قبل از دوچرخه‌سواری ممنوع است، حتی برای گرم کردن. بهترین زمان برای انجام حرکات کششی، پس از گرم شدن بدن و پایان دوچرخه‌سواری است. حرکات کششی سبک مانند زمانی که از خواب بیدار می‌شویم مشکلی ندارند، اما حرکات کششی سنگین باید با بدن گرم و عضلات آماده انجام شوند.

در نظر داشته باشید که حرکات کششی فواید بسیاری برای دوچرخه‌سواری دارند و تاثیر مثبتی بر توان عضلات هنگام دوچرخه‌سواری دارند. اگر تمایل به انجام حرکات کششی دارید، فقط حرکات کششی سبک را انجام دهید تا به عضلات و مفاصل خود آسیب نرسد.

گرم کردن در فصل‌های سرد سال

در فصل‌های سرد سال، به پوشاندن مفاصل و عضلات خود بیشتر توجه کنید و حداقل 20 تا 30 دقیقه برای گرم کردن عضلات قبل از دوچرخه‌سواری اختصاص دهید.

گرم کردن صحیح و جلوگیری از تولید اسید لاکتیک

در دقایق آغازین، بدن به صورت غیر هوازی سعی در انجام حرکات دارد، یعنی بدون استفاده از اکسیژن. این فرایند برای بدن دردناک است و با تولید اسید لاکتیک همراه است. با گرم کردن صحیح، آنزیم‌های مخصوصی از بدن ترشح می‌شوند که انرژی را به همراه اکسیژن مصرف می‌کنند، به اصطلاح به صورت هوازی انرژی مصرف می‌شود و از تولید اسید لاکتیک جلوگیری می‌کند.

جلوگیری از آسیب

دوچرخه‌سواری ورزشی ایمن است، حتی اگر بدون گرم کردن انجام دهید، اما اگر در مسیر‌های سربالایی یا مسیرهای سخت دوچرخه‌سواری می‌کنید، پیشنهاد ما انجام گرم کردن قبل از شروع دوچرخه‌سواری است تا میزان آسیب به حداقل ممکن برسد.

منبع: سایت دوچرخه مگ

 

منبع سایت : https://docharkhehmag.ir/

0 0 رای ها
امتیاز دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x