شیوه ی صحیح گرم کردن در دوچرخه سواری

گرم کردن در دو چرخه سواری به موارد زیادی بستگی دارد از جمله سن میزان فعالیت و مکانی که قصد دو چرخه سواری در آن مسیر را دارید.اما طبق نظر اکثر پزشکان گرم کردن حداقل بین 15 تا 20 دقیقه برای دوچرخه سواری ضروری است.

گرم کردن در دو چرخه سواری

برای گرم کردن هنگام دوچرخه سواری نیازی نیست از حرکات خاصی استفاده کنید همین که در هنگام شروع به آهستگی پدال بزنید و بعد سرعت را به میزان دلخواهتان افزایش دهید کافی است اما زمان 15 تا 20 دقیقه برای این آرام پدال زدن در هنگام دو چرخه سواری را فراموش نکنید.

چه حرکاتی قبل از دو چرخه سواری ممنوع است؟

انجام حرکات کششی قبل از راندن دوچرخه حتی برای گرم کردن ممنوع است.بهترین زمان برای انجام حرکات کششی بعد از گرم شدن بدن وپایان دو چرخه سواری است.حرکات کششی سبک مانند زمانی که از خواب بیدار میشویم مانعی ندارد ولی حرکات کششی سنگین باید با بدنی گرم و عضلاتی آماده انجام شود.

البته در نظر داشته باشید حرکات کششی فواید بسیار زیادی برای دو چرخه سواری داراست و تاثیر به سزایی در توان عضلات هنگام راندن دو چرخه میگذارد.

پس در نظر داشته باشید اگر برای گرم کردن تمایل به انجام حرکات کششی دارید فقط مجاز به انجام حرکات کششی سبک هستید تا آسیب جدی به عضلات و مفاصل شما وارد نشود.

گرم کردن در فصول سرد سال

توجه داشته باشید در هنگام فصول سرد سال باید نسبت به پوشاندن مفاصل و عضلات خود توجه بیشتری داشته باشید و زمان بیشتری مانند 20 تا 30 دقیقه برای گرم کردن عضلات قبل از دوچرخه سواری بگذارید .

گرم کردن صحیح از تولید اسید لاکتیک جلوگیری میکند

دردقایق آغازین بدن به صورت غیر هوازی سعی در انجام حرکات دارد یعنی بدون استفاده از اکسیژن

انرژی که در بدن وجود دارد را میسوزاند .این فرایند برای بدن درد آور است که این احساس درد همراه با تولید اسید لاکتیک همراه است.با گرم شدن اصولی آنزیم هایی از بدن ترشح میشود که سوخت و انرژی بدن همراه با اکسیژن سوزانده شود یعنی اصطلاحا بدن انرژی را به صورت هوازی مصرف میکند و این امر از تولید اسید لاکتیک جلوگیری میکند و ز بروز احساس درد جلوگیری میکند. در نتیجه با گرم کردن صحیح از ترشح اسید لاکتیک و درد همراه با آن جلوگیری میشود.

جلوگیری از آسیب

دوچرخه سواری بسیار ورزشی ایمن است که شما حتی اگر آن را بدون گرم کردن هم انجام دهید باز میزان آسیب وارد شده به بدنتان از باقی ورزش ها کم تر است .با این حال اگر قصد ورزش کردن در زمین های سربالایی یا در مسیر های سخت را دارید پیشنهاد ما به شما گرم کردن قبل از انجان دوچرخه سواری است تا میزان آسیب ها به کمترین حد ممکن خود برسد.

منبع سایت : https://docharkhehmag.ir/