دور پا در دوچرخه‌سواری حرفه‌ای چطور باید باشد

شاید تا به حال به اهمیت استفاده از تکنیک‌های درست در دوچرخه‌سواری حرفه‌ای فکر نکرده‌اید. دوچرخه‌سواری یکی از ورزش‌های ابتدایی است که هر فرد پس از مهار مهارت‌های پیاده‌روی و دویدن، علاقه دارد به آن بپردازد. این ورزش جذاب نیازمند یک وسیله ساده است، یعنی دوچرخه. با یادگیری دوچرخه‌سواری، می‌توانید از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کمتری کنید و حین جابه‌جایی هم ورزش کنید. در بعضی افراد علاقه به دوچرخه‌سواری تا حدی افزایش می‌یابد که به مرحله حرفه‌ای رسیده و چالش‌های مختلفی را تجربه می‌کنند و مهارت‌های خاصی از جمله دورپایی خارق‌العاده را از دیگر دوچرخه‌سواران کسب می‌کنند.

دور پا در دوچرخه سواری
دور پا در دوچرخه‌سواری حرفه‌ای

اشتباهات شایع در پدال زدن در دوچرخه‌سواری حرفه‌ای

حتی حرفه‌ای‌ترین افراد هم ممکن است در شیوه پدال زدن خود اشتباه کنند و به خود آسیب بزنند. در پدال زدن در دوچرخه‌سواری، نکته مهم این است که دورپای شما هنگام دیده شدن از جلو، در یک خط مستقیم باشد. به عبارت دیگر، لگن‌ها، زانوها و مچ‌های شما باید در یک خط عمود بر روی پدال باشند. اگر مچ‌های پا به سمت داخل یا خارج تمایل دارند، باید فاصله پدال‌های دوچرخه را تنظیم کنید. اما نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که زانوهای خود را به طرف داخل یا خارج نکشید. اگر هنگام آوردن زانوهای خود به وسط، دردی در هر ناحیه‌ای احساس می‌کنید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

دور پا در دوچرخه سواری

 دایره پدال زدن

اگر به یک دوچرخه‌سوار حرفه‌ای نگاه کنید، خواهید دید که هنگام پدال زدن، پاهای او به شکل یک دایره در حال جابه‌جا شدن به نظر می‌آید. حالا تصور کنید که دورپایی که دوچرخه‌سوار پدال می‌زند، همچون عقربه‌های ساعت شما عمل کند. بالاترین نقطه مسیر پا در دوچرخه‌سواری معادل عدد 12 ساعت و پایین‌ترین نقطه معادل عدد 6 باشد. ناحیه بین نقطه 12 و نقطه 6 به عنوان ناحیه قدرت شناخته می‌شود، زیرا دوچرخه‌سوار در این ناحیه با بیشترین قدرت بر روی پدال‌ها فشار می‌آورد و با این کار دوچرخه به جلو حرکت می‌کند.

0 0 رای ها
امتیاز دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x