اصول صحیح نشستن بر روی دوچرخه

اصول صحیح نشستن بر روی دوچرخه

از اصول مهم دوچرخه‌سواری، صحیح نشستن بر روی دوچرخه است. اگر به تازگی قصد یادگیری دوچرخه‌سواری را دارید، لازم است شکل صحیح نشستن بر روی دوچرخه را بیاموزید. در این حالت، بدن شما باید در موقعیتی آرام و متعادل باشد تا از فواید بیشمار دوچرخه‌سواری مانند لاغری بهره‌مند شوید. اگر اصول صحیح را رعایت نکنید و به طور نادرست دوچرخه‌سواری کنید، ممکن است در طولانی مدت باعث خستگی و آسیب به عضلات شوید.

فواید دوچرخه‌سواری صحیح

امروزه در اکثر کشورهای جهان، دوچرخه‌سواری یکی از روش‌های حمل و نقل است که به همراه رسیدگی به امور روزمره، ورزش هم می‌کنید. پس با دوچرخه‌سواری صحیح، با یک تیر چند نشان بزنید.

آموزش اصولی برای نشستن بر روی دوچرخه

1. شانه‌های آزاد و راحت

2. شانه‌ها را از انقباض آزاد کنید و آنها را پایین بیاورید. شانه‌ها نباید نزدیک به گوش باشند. در هنگام عبور از مسیر‌های سخت ممکن است شانه‌هایتان را منقبض و به گوش‌هایتان نزدیک کنید؛ هرگاه به این حالت آگاه شدید، آنها را سریعاً به حالت عادی برگردانید.

3. سرتان را رها کنید

پایین آوردن شانه‌هایتان از گوش‌ها باعث رها شدن سر شما می‌شود. در این حالت، راحت‌تر می‌توانید سر خود را برای رصد کردن ترافیک بچرخانید، همچنین از آسیب رساندن به عضلات گردن جلوگیری می‌کند.

نکات مهم در دوچرخه‌سواری

4. آرنج‌های خم

مانند زمانی که با دوچرخه کوهستان رکاب می‌زنید، راندن دوچرخه با آرنج‌های خم به دست‌های شما کمک می‌کند تا مانند ضربه‌گیر عمل کنند. اگر به یک چاله یا برآمدگی برخورد کنید، آرنج‌هایتان شدت ضربه را خواهند گرفت و از ورود ضربه شدید به گردن و سر جلوگیری می‌کنند. برخلاف نحوه قرارگیری بدن بر روی دوچرخه کوهستان، آرنج‌هایتان به جای باز شدن مانند بال، باید آنها را کنار پهلوها نگهدارید. خم نگه داشتن آرنج باعث کاهش فشار بر شانه‌ها و دست‌ها می‌شود.

5. آرنج‌ها و مچ‌ها در یک خط

از آنجایی که آرنج‌هایتان را خم کرده‌اید، دیگر نباید مچ‌هایتان را نیز خم کنید. اگر این کار برای شما دشوار است، ممکن است دوچرخه‌ی شما متناسب با قد شما نباشد.

حفظ ستون فقرات

6. ستون فقرات خود را به حالت عادی نگهدارید

کمر شما باید رها باشد. سرشانه‌ها، کمر، و باسن باید در یک راستا باشند. برای بررسی درستی نشستن بر روی دوچرخه، می‌توانید درگیری عضلات شکم خود را بررسی کنید. اگر شکم شما درگیر نباشد، این به این معناست که فشار بسیار زیادی بر روی عضلات کمر، شکم، و باسن شما وارد می‌شود.

تناسب زانوها و کف پاها

7. زانوها و کف پاها در یک خط

و در آخر، مطمئن شوید که زانوهایتان با پدال در یک راستا هستند تا مشکلی برای تاندون‌های پای شما پیش نیاید.

سخن پایانی

دوچرخه‌سواری دارای فواید بسیاری است، از جمله سوزاندن حدود 300 کالری در هر نیم‌ساعت و لاغری. با نشستن صحیح بر روی دوچرخه، از سلامتی خود مراقبت کنید.

منبع: https://docharkhehmag.ir/

 

5 1 رای
امتیاز دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x