از اصول مهم دوچرخه سواری شکل صحیح نشستن بر روی دوچرخه است. اگر به تازگی قصد یادگیری دوچرخه سواری را دارید لازم است شکل قرارگیری صحیح بر روی دوچرخه که در آن بدن شما موقعیتی آرام و متعادل دارد را بیاموزید تا از فواید بیشمار دوچرخه سواری مانند لاغری بهره ببرید.اگر اصول صحیح را به کار نگیرید  و طوری دوچرخه سواری کنید که در آن حالت راحتید در طولانی مدت باعث خستگی و آسیب عضلانی خواهد شد.

امروزه در اکثر کشور های جهان دوچرخه سواری یکی از روش های حمل و نقل است که درکنار رسیدگی به امور روزمره ورزش هم خواهید کرد پس با دوچرخه سواری صحیح با یک تیر چند نشان بزنید.

آموزش اصول صحیح نشستن بر روی دوچرخه

شانه ها آزاد و راحت

شانه های خود را از انقباض خارج کنید و آنها را پایین بیاورید. شانه ها نباید نزدیک به گوش باشد. در هنگام عبور از قسمت سخت مسیر ممکن است شانه های خود را منقبض و به گوش های خود نزدیک کنید هرگاه به این حالت آگاه شدید آن ها را سریعا به حالت عادی برگردانید.

سرتان را رها کنید.

پایین آوردن شانه هایتان از گوش ها باعث رها شدن سر شما می شود، در این حالت راحت تر می توانید سر خود را برای رصد کردن ترافیک بچرخانید و در واقع به بالابردن هوشیاری شما کمک می کند و از آسیب رساندن به عضلات گردن جلوگیری میکند.

 آرنج های خود را خم  کنید .

مانند زمانی که با دوچرخه کوهستان رکاب می زنید راندن دوچرخه  با آرنج های خم به دست های شما کمک می کند که مانند ضربه گیر عمل کنند. اگر به یک چاله یا برآمدگی برخورد کنید آرنج های شما شدت ضربه را خواهد گرفت و از ورود ضربه ی شدید به گردن و سر جلوگیری میکنند. برخلاف نحوه قرارگیری بدن بر روی دوچرخه کوهستان، آرنج هایتان به جای باز شدن مانند بال باید آنها را کنار پهلوها نگهدارید . خم نگه داشتن آرنج باعث کاهش فشار بر شانه ها و دست ها می شود.

آرنج ها و مچ های شما باید در یک خط مستقیم باشند.

چون آرنج های خود را خم کرده اید دیگر نباید مچ هارا خم کنید اگر این کار برای شما دشوار است پس قد دوچرخه ی شما متناسب با قد شما نیست.

ستون فقرات خود را به حالت عادی نگهدارید.

کمر شما باید رها باشد .سرشانه ها و کمر و باسن باید در یک راستا باشند .برای چک کردن درستی  نشستن شما روی دوچرخه میتوانید درگیر بودن عضلات شکم خود را بررسی کنید اگر شکم شما درگیر نباشد یعنی فشار بسار زیادی بر روی عضلات کمر شکم و باسن خود دارید

زانو ها و کف در یک راستا

و در آخر مطئن شوید که زانوهایتان با پدال در یک راستاست تا مشکلی برا تاندون های پای شما پیش نیاید.

و سخن پایانی

دوچرخه سواری دارای فواید بسیار از جمله سوزاندن حدودا 300 کالری در هر نیم ساعت و همین امر که باعث لاغری میشود را داراست.با نشستن صحیح بر روی دوچرخه ی جاده ای از سلامتی خود مراقبت کنیم.

منبع: https://docharkhehmag.ir/